In 10 stappen je huis verkocht

Stap 1: Kennismaking

Onder het genot van een kop koffie bij jou thuis leren we elkaar beter kennen en bekijken we direct samen de woning. Het is voor ons namelijk heel belangrijk dat we een klik hebben. Je vertrouwt je meest kostbare bezit aan ons toe en dat moet goed voelen. Als het goed is gaan we namelijk een relatief korte en heftige relatie met elkaar aan en dat kan alleen maar werken op basis van 100% ver­trouwen! De kosten van deze kennisma­king? Enkel die kop koffie en een uur van je tijd. Goede deal toch?

Tijdens de kennismaking geven we je een eerlijk en goed advies wat betreft de woningwaarde, de vraagprijs en de ver­wachte verkooptijd van de woning afge­stemd op de huidige woningmarkt. Dit advies is o.a. gebaseerd op vergelijkbare verkochte woningen en te koop staande de woningen in de wijk. Tevens bespreken we graag de mogelijkheden die wij jou te bieden hebben.

Stap 2: Woninganalyse

De woninganalyse legt het fundament van de verkoop van jouw woning. We brengen de woning van fundering tot zolder in kaart en vragen indien nodig de tekeningen op bij de gemeente of meten we de woning op. Dit vormt de basis voor de teksten en kenmerken die we online en offline gaan gebruiken.

Daarnaast bepalen we samen een verkoopstrategie. Hierin zijn wij erg flexibel en ruimdenkend. Van social media acties tot het organiseren van een open huis. Wij staan overal voor open en heb­ben hier zeker ideeën over. Deze verkoopmethode is afgestemd op jouw persoonlijke situatie. Bijvoorbeeld: groter of kleiner wonen, samenwonen of emigreren.

Stap 3: Presentatie

Wij weten als geen ander hoe we jouw woning op zijn best kunnen presenteren. Professionele vastgoedfotografie behoort bij ons dan ook tot de standaard! Wij werken dan ook met de beste fotografen voor het mooiste resultaat. Woningfoto­grafie gaat over meer dan het schieten van plaatjes. Het gaat tevens om gevoel en sfeer. Wij zullen je daarom ook advi­seren op het gebied van styling zodat jij jouw huis optimaal kunt presenteren voor de verkoop.

Om de indeling van de woning en de af­metingen inzichtelijker te maken, worden er standaard ook plattegronden gemaakt van alle woonlagen. Hierbij worden zowel de afmetingen vermeld als meubels in­getekend om een nog duidelijker beeld te krijgen van de ruimte die de woning biedt.

Daarnaast bieden we diverse opties aan om jouw woning nog beter in beeld te brengen. Denk hierbij aan interieurstyling, 360º fotografie, transformatiefoto’s en een woningvideo.

Stap 4: Opvallend Te Koop bord

Stap 5: Social Media

Social Media speelt een belangrijke rol in ons leven en in de manier waarop we met elkaar communiceren. In tegenstelling tot vele andere makelaars beperken wij ons bij C&R Makelaars niet enkel tot het publiceren van het recente woningaanbod. Door middel van diverse acties zoeken wij de interactie op met onze volgers en andere Facebook leden. Een actievere benadering die in onze ogen tot meer succes leidt.

Wij gaan actief opzoek naar de koper van jouw woning!  Wij vinden namelijk dat je als huizenverkoper een makelaar verdient die kritisch, proactief en slagvaardig is! Wij halen graag alles uit de kast om een huis zo snel mogelijk en tegen de beste prijs en voorwaar­den te verkopen.

Veel makelaars stoppen als de woning op Funda staat. Wij wachten niet af totdat de eerste geïn­teresseerde zich meldt. Wij gaan naast de stan­daard kanalen proactief op zoek naar jouw koper via o.a. ons woningzoekendenbestand, Facebook en Instagram.

Stap 6: Op Funda

Als je beter kunt zoeken, dan vind je ook sneller je droomhuis. Daarom is het van belang dat de vindbaarheid van je woning optimaal is op internet en vooral op Funda.nl. We investeren bij C&R Makelaars veel tijd en aandacht aan het optimaliseren bij C&R Makelaars veel tijd en aandacht aan het optimaliseren van de vindbaarheid van je woning. Je woning zal dan ook uitgebreid op Funda.nl gepresenteerd worden. Dit betekent dat je woning met volledige beschrijving, kenmerken, plattegronden en foto’s wordt gepresenteerd.

Stap 7: Bezichtigingen

De begeleiding van de bezichtigingen wordt volledig door ons gedaan. Voor­af stemmen we samen af of het gekozen tijdstip voor de bezichtiging uitkomt. Na de bezichtiging geven we een terugkop­peling over het verloop van de bezichtiging.

Wij vinden het belangrijk dat potentiële kopers kunnen komen kijken wanneer zij hier de tijd voor hebben. Bij ons kunnen ze 7 dagen per week terecht. Ook in de avonden en weekenden zijn potentiële kopers van harte welkom.

Stap 8: Onderhandelingen

Het voeren van onderhandelingen is een vak op zich. Zodra we een serieuze ge­ïnteresseerde hebben die met een ope­ningsbod komt, nemen we contact met je op. Wij voeren de onderhandelingen, in samenspraak met jou, zodat we jouw woning tegen de best mogelijke prijs ver­kopen. We zullen je een gedegen advies geven over een reëel tegenvoorstel, maar uiteindelijk bepaal jij als verkoper het te­genvoorstel en de minimale verkoopprijs.

Alle communicatie met de kopers ver­zorgen wij voor jou. Naast de prijs spelen wellicht ook andere voorwaarden een rol, zoals; overdrachtsdatum, ontbindende voorwaarden en eventueel over te nemen zaken. Hierover zullen we je ook advies geven. Kortom; we zorgen ervoor dat je de beste deal krijgt!

Let op: Zo lang een bod nog niet is aan­vaard, kan er een hoger of een lager bod volgen. Het aanvaarden van een bod be­tekent niet dat de koop is gesloten. Dit ge­beurt pas bij de volgende stap, het on­dertekenen van de koopovereenkomst.

Stap 9: Koopcontract

De onderhandelingen zijn gevoerd en we hebben een akkoord bereikt met de kopers. Er zijn afspraken gemaakt over de verkoopprijs, de datum van levering, ontbindende voorwaarden en eventueel een lijst met roerende zaken. Al deze afspraken worden door ons schriftelijk vastgelegd in een koopovereenkomst.

Samen met jou en de kopers van jouw woning gaan we rond de tafel en lopen we stap voor stap door het koopcontract heen. Per artikel geven we een toelichting, zodat iedereen weet waarvoor zij tekenen. Daarnaast wordt er besproken welke zaken in de woning achterblijven of eventueel ter overname worden aangeboden en bespreken we het vervolgtraject.

Wanneer zowel jij als de koper zijn handtekening hebben gezet is de koopovereenkomst gesloten. Dan breekt er nog een spannende periode aan, want de koopovereenkomst kan nog ontbonden worden. Denk daarbij aan:

  • De wettelijke bedenktijd van drie dagen
  • Ontbinding op basis van ontbindende voorwaarden
  • No-Risk clausule kan leiden tot ontbinding.

Bij C&R Makelaars weten wij als geen ander dat dit een spannende en stressvolle periode is, en zullen je daarom volledig bijstaan met al jouw vragen. Wij streven naar een zorgeloze afwikkeling en zijn pas tevreden als jij dat bent.

Stap 10: Overdracht

Voordat we naar de notaris gaan lopen we een inspectieronde door de woning samen met de kopers. We kijken of de woning leeg en ontruimd is en of de overgenomen spullen zijn achter­gebleven. Ook nemen we de meterstanden op. Daarna gaan we met je mee naar de notaris. Hier wordt de akte van levering ge­tekend en worden de sleutels overgedragen. Op een passende manier sluiten we onze samenwerking hier af!

X